V každém e-mailu by měl být na konci jasně viditelný odkaz, který zákazníky nasměruje k odhlášení. Například:

  • „Pokud si nepřejete dostávat další e-maily, klikněte na odhlásit odběr

Pokud jej my nebo naši partneři v e-mailu nemají  kontaktujte je manuláně pomocí e-mailu, a jednou větou sdělte svůj nesouhlas, jsou povinní vás vyřadit automaticky nebo manuálně ze seznamu, kterým zasílají kampaně / informační e-maily.

Pokud se toto pokauje, můžete e-mailovou adresu v poštovním klientovi zablokovat, ozančit jako SPAM.

Náš systém dodáváme různým subjektům, a vždy nesou odpovědnost oni za nastavení odchozí pošty.

Každý náš partner musí dodržovat provozní podmínky viz.: https://hardcrm.cz/provozni-podminky/

Právní odpovědnost za e-mailové kampaně

Naši klienti vědí, že:

  • Jsou odpovědní za dodržování zákonů na ochranu osobních údajů, jako je GDPR (v EU) nebo CAN-SPAM Act (v USA).
  • E-maily musí obsahovat:
    • Identifikaci odesílatele (název firmy a kontakt).
    • Odkaz na odhlášení z odběru.

Může se stát, že pouze omylem u HTML části nezadali odkaz pro odhlášení, proto je upozorněte manuálně.

Naši zákazníci mohou použít vlastní SMTP server nebo integrovat jejich e-mailovou službu (např. Gmail, Sendgrid, Amazon SES). Systém podporuje:

  • SMTP integraci (např. server, port, autentizace).
  • API připojení k oblíbeným e-mailovým platformám.

Jejich systém posílá e-maily, přesto nabízí integrované řešení:

  • Dynamické štítky: Umožněte klientům používat tag typu [unsubscribe_link] nebo [odhlasit_odber].
  • Správa seznamů:
    • Kontakty označené jako „odhlášené“ nesmí dostávat další e-maily.
    • Funkce filtrování kontaktů podle stavu „aktivní“ / „odhlášený“.

V systému nabízíme klientům základní šablonu, kterou mohou upravit:

  • E-mail:
    • „Pokud si nepřejete dostávat další e-maily, klikněte zde: [unsubscribe_link].“
  • Stránka odhlášení:
    • „Vaše odhlášení bylo úspěšně zpracováno.“
  • Do každého e-mailu je přidán  odkaz na odhlášení – defaultně již při naší instalaci zákazníkovi
  • V e-mailu příjemce, kdo e-mail posílá (název subjektu) někdy není uveden-toto ovlivní tvůrce e-mailové kampaně (zákazník).
  • Pokud máte dotazy, kontaktujte odesílatele, pokud se vám e-mail vrátí jako nedoručený, tak se jedná o SPAM v 99% ono 1% pak tvoří špatná konfigurace a nastavení NS záznamů, předpokládáme však že naší zákazníci mají již konfigurované servery a správně nastaveny domény.

HardCRM – dodává řešení – pakliže odešleme e-mail, jedná se o standardní kampaň, kde zákazník musel schválit nebo se přihlásit k odběru např. novinek na některém z partnerských e-shopů.

Zákázník si musí být vědom a zajistit:

  • Soulad s legislativou (např. GDPR, CAN-SPAM).
  • Přesné nastavení odpovědnosti za správu odběratelských seznamů a odhlašování.
  • Funkční proces odhlášení pro příjemce e-mailů.
  • Partner (provozovatel e-shopu) je odpovědný za získání souhlasu od zákazníka k zasílání obchodních sdělení.
  • HardCRM může zajistit funkce pro správu seznamů kontaktů, ale odpovědnost za jejich obsah leží na partnerovi.

Technická implementace

  1. Dynamický odkaz na odhlášení
    V šabloně e-mailu přidejte štítek:
    [unsubscribe_link]
    Tento odkaz příjemce přesměruje na stránku, kde může:

    • Okamžitě odhlásit odběr všech kampaní.
    • Vybrat konkrétní kampaně, z nichž se chce odhlásit (pokud je to relevantní).
  2. Správa odhlášených kontaktů
    Partner by měl automaticky:

    • Aktualizovat stav kontaktu na „unsubscribed“ v databázi.
    • Zabránit dalšímu odesílání e-mailů těmto kontaktům.

Zpráva po odhlášení

Po kliknutí na odkaz zobrazte příjemci stránku s textem jako:

  • „Vaše odhlášení bylo úspěšné. Pokud jste si to rozmysleli, můžete se znovu přihlásit zde.“

Toto jsou regulérní postupy důvěryhodných subjektů, pokud by byl náš partner skrze nás vámi v podnětu označen, vyzveme jej k opravě, rekonfiguraci popřípadě jsme schopni

jednat s partnerem o opravách, navrhnout řešení, doporučit postupy.

Naše tarify jsou celkem 4 verze, kde je u všech verzí separátní prostředí separátní www, eshop nebo přímo samostatný server, v rámci naší správy máme jen omezené možnosti nebo možnosti určené podle předchozí domluvy.Každopádně již dodané systémy mají defaultně nastaveno možnost pro odhlášení.

Nemůžeme tedy vypínat/zapínat u partnera systém podle nějakého e-mailového podnětu ve zkratce.

 

 

Kategorie: Novinky