V každém e-mailu by měl být na konci jasně viditelný odkaz, který zákazníky nasměruje k odhlášení. Například:
- „Pokud si nepřejete dostávat další e-maily, klikněte na odhlásit odběr
Pokud jej my nebo naši partneři v e-mailu nemají kontaktujte je manuláně pomocí e-mailu, a jednou větou sdělte svůj nesouhlas, jsou povinní vás vyřadit automaticky nebo manuálně ze seznamu, kterým zasílají kampaně / informační e-maily.
Pokud se toto pokauje, můžete e-mailovou adresu v poštovním klientovi zablokovat, ozančit jako SPAM.
Náš systém dodáváme různým subjektům, a vždy nesou odpovědnost oni za nastavení odchozí pošty.
Každý náš partner musí dodržovat provozní podmínky viz.: https://hardcrm.cz/provozni-podminky/
Právní odpovědnost za e-mailové kampaně
Naši klienti vědí, že:
- Jsou odpovědní za dodržování zákonů na ochranu osobních údajů, jako je GDPR (v EU) nebo CAN-SPAM Act (v USA).
- E-maily musí obsahovat:
- Identifikaci odesílatele (název firmy a kontakt).
- Odkaz na odhlášení z odběru.
Může se stát, že pouze omylem u HTML části nezadali odkaz pro odhlášení, proto je upozorněte manuálně.
Naši zákazníci mohou použít vlastní SMTP server nebo integrovat jejich e-mailovou službu (např. Gmail, Sendgrid, Amazon SES). Systém podporuje:
- SMTP integraci (např. server, port, autentizace).
- API připojení k oblíbeným e-mailovým platformám.
Jejich systém posílá e-maily, přesto nabízí integrované řešení:
- Dynamické štítky: Umožněte klientům používat tag typu
[unsubscribe_link]
nebo[odhlasit_odber]
. - Správa seznamů:
- Kontakty označené jako „odhlášené“ nesmí dostávat další e-maily.
- Funkce filtrování kontaktů podle stavu „aktivní“ / „odhlášený“.
V systému nabízíme klientům základní šablonu, kterou mohou upravit:
- E-mail:
- „Pokud si nepřejete dostávat další e-maily, klikněte zde: [unsubscribe_link].“
- Stránka odhlášení:
- „Vaše odhlášení bylo úspěšně zpracováno.“
- Do každého e-mailu je přidán odkaz na odhlášení – defaultně již při naší instalaci zákazníkovi
- V e-mailu příjemce, kdo e-mail posílá (název subjektu) někdy není uveden-toto ovlivní tvůrce e-mailové kampaně (zákazník).
- Pokud máte dotazy, kontaktujte odesílatele, pokud se vám e-mail vrátí jako nedoručený, tak se jedná o SPAM v 99% ono 1% pak tvoří špatná konfigurace a nastavení NS záznamů, předpokládáme však že naší zákazníci mají již konfigurované servery a správně nastaveny domény.
HardCRM – dodává řešení – pakliže odešleme e-mail, jedná se o standardní kampaň, kde zákazník musel schválit nebo se přihlásit k odběru např. novinek na některém z partnerských e-shopů.
Zákázník si musí být vědom a zajistit:
- Soulad s legislativou (např. GDPR, CAN-SPAM).
- Přesné nastavení odpovědnosti za správu odběratelských seznamů a odhlašování.
- Funkční proces odhlášení pro příjemce e-mailů.
- Partner (provozovatel e-shopu) je odpovědný za získání souhlasu od zákazníka k zasílání obchodních sdělení.
- HardCRM může zajistit funkce pro správu seznamů kontaktů, ale odpovědnost za jejich obsah leží na partnerovi.
Technická implementace
- Dynamický odkaz na odhlášení
V šabloně e-mailu přidejte štítek:
[unsubscribe_link]
Tento odkaz příjemce přesměruje na stránku, kde může:- Okamžitě odhlásit odběr všech kampaní.
- Vybrat konkrétní kampaně, z nichž se chce odhlásit (pokud je to relevantní).
- Správa odhlášených kontaktů
Partner by měl automaticky:- Aktualizovat stav kontaktu na „unsubscribed“ v databázi.
- Zabránit dalšímu odesílání e-mailů těmto kontaktům.
Zpráva po odhlášení
Po kliknutí na odkaz zobrazte příjemci stránku s textem jako:
- „Vaše odhlášení bylo úspěšné. Pokud jste si to rozmysleli, můžete se znovu přihlásit zde.“
Toto jsou regulérní postupy důvěryhodných subjektů, pokud by byl náš partner skrze nás vámi v podnětu označen, vyzveme jej k opravě, rekonfiguraci popřípadě jsme schopni
jednat s partnerem o opravách, navrhnout řešení, doporučit postupy.
Naše tarify jsou celkem 4 verze, kde je u všech verzí separátní prostředí separátní www, eshop nebo přímo samostatný server, v rámci naší správy máme jen omezené možnosti nebo možnosti určené podle předchozí domluvy.Každopádně již dodané systémy mají defaultně nastaveno možnost pro odhlášení.
Nemůžeme tedy vypínat/zapínat u partnera systém podle nějakého e-mailového podnětu ve zkratce.